بیوگرافی استاد زنده یاد سعید هرمزی
لذت موسیقی اصیل ایرانی را با اشتیاق دل پذیرا باشید

بیوگرافی استاد زنده یاد سعید هرمزی
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1390

پس از مدتی به خدمت استاد غلامحسن درویش رسید و توانست با ممارست فراوان  از استاد تبرزین طلا را که درویش به بهترین شاگردان می داد دریافت کند .

سپس در سال 1307 در خیابان شاپور کلاس مشق موسیقی دایر نمود و شاگردان زیادی داشت . پس از مدتی به علت کار در بانک سپه و انتقال به مشهد کلاس تعطیل شد

پس از بازگشت از مشهد در خلوت خود ساز میزد و مدتی هم نزد استاد حاج علی اکبرخان شهنازی فرزند خلف میرزاحسینقلی رنگ ها و ضربی های وی را فراگرفت و همچنین پیش درآمدها و تصنیف های موسی خان نی داوود و رکن الدین خان مختاری را که از نوازندگان و موسیقیدانان بزرگ بودند یاد گرفت و به زیبایی با شیوه خود می نواخت .

استاد به علت کسالت و عمل جراحی وزن تار و صدای آن به گوششان سنگین می آمد و سه تار را برای نواختن ترجیح دادند .

در سال 1350 بنا به درخواست رادیو تلویزیون ملی ایران در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به تعلیم نوازندگانی که خود از فارغ التحصیلان رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بودند و اکنون از اساتید موسیقی هستند مشغول شدند . از آن جمله : لطفی - طلایی - علیزاده - جنگوک و خانم توفیق .

استاد به درخواست همین موسسه تمام دستگاههای ایرانی را توسط مرحوم کمالیان که خود سه تار می ساخت و مدتی هم شاگرد استاد بود ضبط نمود که در آرشیو حفظ و اشاعه موجود است .

متاسفانه هیچ یک از شاگردان نتوانستند سبک استاد را یاد گرفته و بنوازند اگرچه تا حدودی نواختن سه تار مرحوم کمالیان شباهتی به استاد داشت .

استاد هرمزی سرانجام پس از یک عمر تلاش و کوشش در راه اعتلای موسیقی اصیل ایرانی پس از طی یک دوره مریضی طولانی در 9 مهر ماه 1355 در منزل کوچک شخصی خود در خیابان شاپور سابق دار فانی را وداع گفت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد .

روحش شاد .

 


لطفا  لطفا لطفا به بنر  تبليغاتي  اولي  در زير  با کليک کردن روي آن سر بزنيد


خواهشاً

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: سعید هرمزی(زنده یاد)، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.



 



360 رنگ
شرح غزلهای حافظ
صفحه اصلی
آرشیو مطالب
عناوین مطالب

ابزار هدایت به بالای صفحه