نخستين جشن سالانه «موسيقي ما»
لذت موسیقی اصیل ایرانی را با اشتیاق دل پذیرا باشید

نخستين جشن سالانه «موسيقي ما»
تاریخ : سه شنبه 11 تير 1392

 

 

از لطف شما عزيزان سپاسگزارم و از کساني که به من راي داده‌اند ممنونم. باعث افتخار من است که کارم مورد پسند شما است و با احوالات شما ارتباط برقرار مي‌کند. اين هنرمند ادامه داد: از اهالي« موسيقي ما»هم تشکر مي‌کنم که آغازگر چنين حرکت دور از ذهني بودند و اميدوارم جشن امشب که اولين جشن براي موسيقي است و بهانه ديگري در آن وجود ندارد ادامه داشته باشد و باعث انگيزه بيشتر هنرمندان شود.

محسن چاوشي: مردم، هميشه شما در نظرسنجي‌ها اول هستيد

اما در بخش بهترين قطعه موسيقي پاپ تنديس بخش کارشناسي به قطعه «من و بارون» بابک جهانبخش اختصاص پيدا کرد و در بخش مردمي محسن چاووشي براي قطعه «غلط کردم غلط» تنديس گرفت.

اين در حالي بود که محسن چاوشي به اين مراسم نيامد اما يادداشتي را ارسال کرده بود. چاوشي در بخشي از اين يادداشت نوشته بود‌:‌خوشحالم که از مردم جايزه مي‌گيرم و دوست دارم بدانيد لبخند‌هاي شما جلوي چشمانم است بدانيد شما در همه نظرسنجي‌ها اول هستيد و من هميشه به عشق شما هموطنانم خواهم خواند.

بخش ديگري از اين مراسم به تقدير از عبدالوهاب شهيدي به پاس يک عمر فعاليت هنري اختصاص داشت. بخش ديگري از مراسم به اهداي تنديس بهترين نوازنده ساز اختصاص داشت. در بخش کارشناسي فيروز ويسانلو، سهراب پورناظري، ميثم مروستي، رضا تاج‌بخش و نوازندگان گروه «ديوار» تنديس گرفتند.

جايزه بخش مردمي به فيروز ويسانلو، ميثم مروستي، پيام طوني، رضا تاج‌بخش و هومن نامداري اختصاص پيدا کرد. بخش ديگري از مراسم به اهداي تنديس بهترين نوازنده ساز اختصاص داشت. در بخش کارشناسي فيروز ويسانلو، سهراب پورناظري، ميثم مروستي، رضا تاج‌بخش و نوازندگان گروه «ديوار» تنديس گرفتند.

رضا تاج‌بخش پس از دريافت تنديسش گفت: باعث افتخار ما است که امشب اينجاييم و مي‌خواهم بگويم که بالغ بر هشتاد درصد از آهنگسازان و تنظيم‌کنندگان همين افرادي هستند که الان روي سن ايستاده‌اند.

اما جايزه بخش مردمي به فيروز ويسانلو، ميثم مروستي، پيام طوني، رضا تاج‌بخش و هومن نامداري اختصاص پيدا کرد.

عليرضا قرباني‌ با ياد استاد خرم بار ديگر درخشيد

بخش ديگري از اين برنامه به اجراي عليرضا قرباني اختصاص داشت. او به مناسبت سالروز تولد همايون خرم قطعه «رسواي زمانه» را اجرا کرد و پيش از اجراي ساير قطعات گفت؛ اجرا کردن در جمعي که همه از اهالي موسيقي هستند برايم سخت است اما از طرفي خوشحالم که چنين فرصتي ايجاد شده است. او چند قطعه ديگر را هم براي مخاطبان اجرا کرد که مورد استقبال قرار گرفت. سپس نوبت به اهداي تنديس بهترين تيتراژ تلويزيوني و سينمايي رسيد که از سوي فريدون خشنود و فردين خلعتبري به محمد اصفهاني اهدا شد.

محمد اصفهاني از شجريان ياد کرد

بخش معرفي بهترين تيتراژهاي موسيقي هم محمد اصفهاني با قطعه «يه تيکه زمين» به عنوان خواننده برگزيده شاخه کارشناسي و فرزاد فرزين و محسن چاووشي خوانندگان قطعه «واسه مردمت بجنگ» که در حضور فردين خلعتبري و فريدون خشنود به عنوان نفرات برگزيده شاخه مردمي معرفي شدند.

محمد اصفهاني بعد ازدريافت جايزه خود گفت: امروز بسيار خوشحالم که در حضور همايون شجريان که به حق گرانقدري را از پدرش وام گرفته از استاد عبدالوهاب شهيدي تقدير شد. اما امروز چقدر جاي خالي استاد حسين خواجه‌اميري(ايرج) در اين مراسم خالي است که اميدوارم هرجا هستند تندرست و سلامت باشند و باز تشکر مي‌کنم از روزبه بماني و عليرضا کهن‌ديري که امشب با افتخار جايزه‌ام را به آنها تقديم مي‌کنم.

بخش ديگري از اين مراسم به تجليل از شهرام ناظري اختصاص داشت و تنديسي از سوي جواد مجابي و سيد محمد بهشتي به او تقديم شد.

تجليل از شواليه آواز ايران

شهرام ناظري پس از خواندن چند بيت از مولانا در سخناني گفت: فکر مي‌کنم اين برنامه اولين جشني بود که فرم‌هاي آزاردهنده نداشت. جشن‌هاي پيشين بسيار عذاب‌آور بودند. شواليه آواز ايران ادامه داد: اين قدم مثبتي است و باعث شادي و اميد مي‌شود. اين برنامه به ويژه براي جوانان موثر است آن هم در شرايطي که جوانان مورد تشويق قرار نمي‌گيرند. بخش ديگري از مراسم به تجليل از کيخسرو پورناظري به پاس يک عمر فعاليت هنري اختصاص داشت. در بخش کارشناسي گروه دارکوب تنديس گرفت و در بخش مردمي نيز گروه موسيقي رستاک برگزيده شد. درادامه ستاد برگزاري اولين جشن سالانه موسيقي ما در بخش بهترين آلبوم سنتي لوح تقدير و تنديس طلايي خود را در شاخه کارشناسي به آلبوم «حريق خزان» به خوانندگي عليرضا قرباني و در شاخه مردمي به آلبوم «کنسرت سيمرغ» همايون شجريان و حميد متبسم اهدا کرد. عليرضا قرباني بعد از دريافت جايزه خود ضمن تاييد صحبت‌هاي شهرام ناظري مبني بر بهره‌گيري کارشناسان زبده عرصه موسيقي در انتخاب آثار شاخه کارشناسي تصريح کرد: بهتر است در بخش کارشناسي اين برنامه ارزشمند دقت زيادي صورت گيرد چراکه ما کارهاي بسيار خوبي در عرصه موسيقي سنتي داريم که کمتر ديده شدند و اگر بتوان حمايت بيشتري از آنها کرد از اين مظلوميت رهايي پيدا خواهند کرد. همايون شجريان هم با تقدير از مردم براي انتخاب آلبوم کنسرت سيمرغ گفت: گرفتن اين جايزه را مديون هنرمندان بزرگي از جمله آقاي متبسم و پدرم هستم که هر چه دارم از تعليم‌هايي است که او به من آموخت و من از همين‌جا دست او را مي‌بوسم و از وي تشکر مي‌کنم که به من تعليم داد و آموخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبرنامه، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.



 



360 رنگ
شرح غزلهای حافظ
صفحه اصلی
آرشیو مطالب
عناوین مطالب

ابزار هدایت به بالای صفحه