اعتراض به مجتمع تجاری کنار مزار «لطفی»
لذت موسیقی اصیل ایرانی را با اشتیاق دل پذیرا باشید

اعتراض به مجتمع تجاری کنار مزار «لطفی»
تاریخ : یک شنبه 10 آبان 1394

شرق: جمعی از مردم گرگان با صدور بیانیه به احداث مجتمع تجاری کنار مزار استاد لطفی اعتراض کردند. در این بیانیه آمده است: با وجود تلاش‌های مردم و همکاری برخی مسئولان محلی در تحقق طرح باززنده‌سازی محله سبزه مشهد، بنیاد عمران موقوفات استان گلستان بی‌توجه به منافع جمعی و شهر، عملیات عمرانی ساختمانی تجاری را در جنب مزار استاد آغاز کرده است. از آنجا که متأسفانه هیچ توضیحی از سوی مسئول این بنیاد تاکنون به مردم گرگان ارائه نشده است یادآوری چند نکته را لازم می‌دانیم:

 اول: موقوفات از مردم برمی‌آید پس مسئول بنیاد مربوطه به مردم گرگان توضیح دهد، با وجود املاک متعدد وقفی در مکان‌های مختلف شهر، چگونه این ملک را به صورت مشارکتی در اولویت ساخت قرار داده است؟
دوم: درحالی‌که به گفته مسئولان مربوطه، همه‌گونه همکاری مادی و معنوی برای تصمیم مناسب‌تر در مورد این ملک اعلام شده بود، چرا مدیرکل محترم اوقاف گلستان در برابر افکار عمومی موضع‌گیری غیرشفاف اتخاذ کرده و دلایل مستند قانونی خود را مبنی‌بر عدم امکان راهکار دیگری ارائه نداده است؟
سوم: برای ما این سؤال مطرح است چگونه وزارت راه و شهرسازی با صرف بودجه فراوان، به مرمت و احیای تکایا و مساجد تاریخی می‌پردازد و بنیاد اوقاف گلستان به ساخت‌وسازهای تجاری و مشارکتی مشغول است؟!
چهارم: در یک‌سال گذشته، حضور قابل‌توجه علاقه‌مندان به استاد از جای‌جای ایران و حتی در گذر از مسیر گرگان بر مزار وی، نشان از پتانسیل این گوهر ارزشمند ملی برای ارتقای سطح فرهنگی شهر و محله دارد. چگونه بنیاد از یک‌سو به موقعیت تجاری می‌اندیشد و از سوی دیگر خود مانع تحقق اجرای کامل طرح می‌شود؟!
پنجم: از مسئولان محترم اداره کل اوقاف استان گلستان درخواست داریم ساخت این مجتمع در این مرحله متوقف شود و مذاکرات راهگشا با سایر مسئولان مربوطه برای اتخاذ تصمیمی آینده‌نگرانه و بهتر مبتنی‌بر منافع عمومی و مطابق قوانین تا حصول نتیجه و اعلام به مردم ادامه یابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.



 



360 رنگ
شرح غزلهای حافظ
صفحه اصلی
آرشیو مطالب
عناوین مطالب

ابزار هدایت به بالای صفحه