برخورد قانوني با خوانندگاني که با شبکه‌هاي ماهواره‌اي همکاري دارند
لذت موسیقی اصیل ایرانی را با اشتیاق دل پذیرا باشید

برخورد قانوني با خوانندگاني که با شبکه‌هاي ماهواره‌اي همکاري دارند
تاریخ : پنج شنبه 12 آذر 1394


وي ادامه داد: جامعه هنرمندان ما، جامعه‌اي فرهيخته، آگاه و متعهد است. اقليت نادري‌اند که آگاهانه با واسطه يا بدون واسطه با اين شبکه‌ها در ارتباط هستند. کساني که ارتباط رسمي با اين شبکه‌ها ندارند مشمول برخوردها و ممنوعيت‌ها نخواهند شد. فهرستي که قبلا از ممنوعيت فعاليت برخي خوانندگان منتشر شد، توسط وزارت ارشاد تصويب شده است. نوش‌آبادي همچنين درباره فعاليت برخي خوانندگان ايراني در خارج از کشور و اقدام آن‌ها براي گرفتن مجوز و فعاليت در ايران، گفت: افرادي که در گذشته سابقه همکاري با شبکه‌هاي ماهواره‌اي و آکادمي‌هاي هنري را دارند که در قالب اجراهاي زنده و ارسال سفارش بوده، به‌راحتي نمي‌توانند مجوزي براي فعاليت خود در داخل کشور بگيرند، مگر اين‌که فعاليت آن‌ها در کشور موجه و منطقي باشد، به‌طوري که عملکرد گذشته آن‌ها را جبران کند و متعهد شوند که براساس قوانين جمهوري اسلامي پيش مي‌روند و به رعايت فرهنگ ايراني - اسلامي ملتزم هستند.

او بيان کرد: در رابطه با فردي که برخي رسانه‌ها نام او را اعلام کردند که مجوز فعاليت در کشور گرفته، اين مورد را تکذيب مي‌کنيم. اين فرد مجوز نگرفته و نخواهد گرفت، مگر اين‌که مراجع ذي‌صلاح تشخيص دهند. مرجع رسيدگي به فعاليت هنري آن‌ها، وزارت ارشاد است و صلاحيت سياسي و امنيتي آن‌ها از طريق مراجع ديگر و نهادهاي قانوني پيگيري مي‌شود. سخنگوي وزارت ارشاد همچنين درباره کتاب «کلنل» نوشته محمود دولت‌آبادي، گفت: اين کتاب در کشور ما مجوز چاپ و توزيع نگرفته است، اما اين موضوع دليل نمي‌شود که کتاب در خارج از کشور منتشر نشود. ما براي صدور مجوز انتشار کتاب مقررات، ضوابط و چارچوب‌هايي داريم که درباره رمان «کلنل» رعايت نشده است. از نظر مقررات حوزه کتاب تا کنون مجوزي براي کتاب آقاي دولت‌آبادي صادر نشده است، البته ما پاسخگوي چاپ اين کتاب در کشورهاي ديگر نيستيم.

وي به برخورد وزارت ارشاد با توزيع‌کنندگان اين کتاب در کشور اشاره کرد و افزود: توزيع و تبليغ کتاب «کلنل» در کشور تخلف محسوب مي‌شود و به کساني که اقدام به توزيع و انتشار آن کرده‌اند، تذکراتي داده خواهد شد و به اين موضوع رسيدگي مي‌شود. همان‌طور که پيش از اين، با کتاب‌فروشي‌هايي که اين کتاب را در اختيار مردم قرار مي‌دادند، برخورد شد. نوش‌آبادي همچنين به وضعيت فيلم «رستاخيز» و سرنوشت اکران آن در کشور اشاره کرد و گفت: شايد خود کارگردان «رستاخيز» هم فکر نمي‌کرد فيلمي بسازد که تا اين حد مورد بحث و مناقشه قرار گيرد. خود اين بحث‌ها هم به‌نوعي تبليغ براي فيلم است. «رستاخيز» در بسياري از کشورهاي منطقه اکران شده و با جاذبه‌هاي خود، مخاطبانش را پيدا کرده است. حالا توپ در زمين کارگردان و تهيه‌کننده «رستاخيز» است که همکاري کنند تا اين فيلم در ايران هم اکران شود.

وي همچنين اظهار کرد: وزارت ارشاد تمام تلاش خود را براي اين‌که اين فيلم در پشت پرده نوبت اکران قرار نگيرد، با رفع نواقص و ترميم‌هاي لازم انجام داده است. شخص آقاي جنتي - وزير ارشاد - مصمم بوده و هست که با اصلاحات لازم، اين فيلم اکران شود. اگر دوستان ما کمي انعطاف به خرج دهند، مشکلي با اکران «رستاخيز» نداريم. کميته‌اي که براي بررسي کم و کيف اصلاحات اين فيلم تشکيل شده، تلاش مي‌کند معضل به‌وجود آمده را حل کند و در اين زمينه نيازمند همکاري کارگردان و تهيه‌کننده «رستاخيز» هستيم. مجوزي که ما به اين فيلم داديم براساس اصول، مقررات و چارچوب‌هاي وزارت ارشاد بوده و اشکالي که به اين فيلم گرفته شده، از نظر فتواهاي فقهي است، وگرنه «رستاخيز» فيلم فاخري است و ما مشکلي با آن نداريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: خبرنامه، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.



 



360 رنگ
شرح غزلهای حافظ
صفحه اصلی
آرشیو مطالب
عناوین مطالب

ابزار هدایت به بالای صفحه